News

Pilt selgeks! 19. November valdek.rohtma


Koolituse teemaks oli „Selge Pilt…!?“ ja pärast rohkem kui kolm tundi kestnud kohtumist pidi pilt tõepoolest selgemaks saama.

Nimelt on võimalik maanteeametilt tellida noorte riskivältimise koolitust, mis kestab rohkem kui kolm tundi ja tegeleb liikluskasvatuse probleemi erinevate tahkudega: joobes juhtimine, kiiruse ületamine, kaaslaste subjektiivne usaldamine, tagant otsasõit või teelt kaldumine, ilmastikuoludega mittearvestamine jms.

Kooitatavateks olid 11. ja 12. klassi noored, kellest mõned on juba roolis, teised lubasid taotlemas ja koolitajateks üks paremaid liiklusspetsialiste Eestis doktor Gunnar Meinhard, Lõuna – Eesti korravalvur Rainer Rahasepp ning rohkem kui 20 aastat tagasi raske avarii teinud mees. Viimasest on saanud ettevõtja ja ei ole tegevust, millega ta ratastoolis olles hakkama ei saa.

Mis puudutab konkreetseid olukordi liikluses ja nendega toimetulemist, siis siin lausa sunniti kaasa mõtlema, füüsikat, matemaatikat ja keemiat meelde tuletama. Liikleja otsusekindlusest, teadmistest sõltub nii enda kui kaasliiklejate ohutus. Väga sisutihe ja ilustamata ülevaade.

Politseinikuna iga päev teedel liikuv korravalvur lahkas erinevaid olukordi, millesse noored mootorsõidukite juhid satuvad. Slaidid sodiks sõidetud autodest, lood usaldamisest ja petmisest on politseiniku igapäevaelu osaks.

Kolmas meeskonna liige ei tulnud rääkima mitte oma  eduloost ratastoolis, vaid jagama mõtteid toimunust ja rõhutama, et pärast väga suuri katsumusi ei suuda paljud ei hingeliselt ega füüsiliselt eluga edasi minna.

Külaliste ülesanne ei olnud mitte ainult manitseda, vaid meelde tuletada elu haprust.

Koolituse teemaks oli „Selge Pilt…!?“ ja pärast rohkem kui kolm tundi kestnud kohtumist pidi pilt tõepoolest selgemaks saama.

Nimelt on võimalik maanteeametilt tellida noorte riskivältimise koolitust, mis kestab rohkem kui kolm tundi ja tegeleb liikluskasvatuse probleemi erinevate tahkudega: joobes juhtimine, kiiruse ületamine, kaaslaste subjektiivne usaldamine, tagant otsasõit või teelt kaldumine, ilmastikuoludega mittearvestamine jms.

Kooitatavateks olid 11. ja 12. klassi noored, kellest mõned on juba roolis, teised lubasid taotlemas ja koolitajateks üks paremaid liiklusspetsialiste Eestis doktor Gunnar Meinhard, Lõuna – Eesti korravalvur Rainer Rahasepp ning rohkem kui 20 aastat tagasi raske avarii teinud mees. Viimasest on saanud ettevõtja ja ei ole tegevust, millega ta ratastoolis olles hakkama ei saa.

Mis puudutab konkreetseid olukordi liikluses ja nendega toimetulemist, siis siin lausa sunniti kaasa mõtlema, füüsikat, matemaatikat ja keemiat meelde tuletama. Liikleja otsusekindlusest, teadmistest sõltub nii enda kui kaasliiklejate ohutus. Väga sisutihe ja ilustamata ülevaade.

Politseinikuna iga päev teedel liikuv korravalvur lahkas erinevaid olukordi, millesse noored mootorsõidukite juhid satuvad. Slaidid sodiks sõidetud autodest, lood usaldamisest ja petmisest on politseiniku igapäevaelu osaks.

Kolmas meeskonna liige ei tulnud rääkima mitte oma  eduloost ratastoolis, vaid jagama mõtteid toimunust ja rõhutama, et pärast väga suuri katsumusi ei suuda paljud ei hingeliselt ega füüsiliselt eluga edasi minna.

Külaliste ülesanne ei olnud mitte ainult manitseda, vaid meelde tuletada elu haprust.