Carpe diem! 27. January valdek.rohtma
Keerulise olukorra kiuste õnnestus 9. klassi noortel lõpuks kaitsta oma loovtöid. Tavaliselt on kuulamas ka teised progümnasistid, kuid seekord said ettekirjutuste tõttu paarikaupa kuulamas käia vaid kaheksandikud. Neil on peagi sama tee käia.
Üheksandikel olid valminud huvitavad tööd: viidi läbi loodusõpetuse tunnis veeteemalisi katseid, valmis mahukas herbaarium, meisterdati valmis uksekaunistused nii advendiajaks kui sõbrapäevaks, käsitööklassis kasutamiseks sepitseti puidust võileivanoad, pannilabidad ja -lusikad, lõikelauad ja paberirullihoidjad - kõigile graveeritud kooli nimi. Kaitsmise käigus valmisid kohapeal või ning kodune kohupiim, loomulikult kogu protsess eelneva töö käigus läbi tehtud. Kirjutati valmis ülevaade Võnnu piirkonna koolidest läbi aegade ja uurimus vormistati raamatuks, uuriti õpetajate lapsepõlve hobide kohta ning valmisid arvuti- ja esemeanimatsioonid, viidi läbi mälumänguturniir ja analüüsiti tulemust.
Mitmed tööd valmisid paaristööna, kuid edukalt saadi hakkama ka individuaalselt. Üks osa tööst oli praktiline tegevus, aga teine pool kõigile kirjaliku analüüsi nõuetele vastav vormistus. Tundub, et viimane ongi keerulisem etapp, ja vajab õppeprotsessi käigus suuremat tähelepanu.
Hea ettevalmistus tagas tööde sujuva kaitsmise – ettekanded olid ladusad ja esitamised sundimatud. Oli tunda teatud närvipinget, kuid hätta ei jäädud ei esitluse ega küsimustele vastamisega. Komisjon ei olnud küsimuste esitamisel kitsi ja sõna otseses mõttes tuli kaitsta oma töid. Tööde esitlejaid toetati tähelepaneliku kuulamisega ja tänati aplausiga.
Esitlemiste lõppedes andis hindamiskomisjon tagasisidet jagades näpunäiteid, mis oleks võinud olla teisiti ning millega võiks arvestada gümnaasiumi uurimistöö kaitsmisel. Oli töid, mida tunnustati enam nende põhjalikkuse ja vormistusliku külje viimistletuse tõttu. Kõik tööd loeti arvestatuks.
Horatius soovitab kasutada päeva ja 22. jaanuari võib noorte jaoks pidada nauditavalt kasutatuks.
Keerulise olukorra kiuste õnnestus 9. klassi noortel lõpuks kaitsta oma loovtöid. Tavaliselt on kuulamas ka teised progümnasistid, kuid seekord said ettekirjutuste tõttu paarikaupa kuulamas käia vaid kaheksandikud. Neil on peagi sama tee käia.
Üheksandikel olid valminud huvitavad tööd: viidi läbi loodusõpetuse tunnis veeteemalisi katseid, valmis mahukas herbaarium, meisterdati valmis uksekaunistused nii advendiajaks kui sõbrapäevaks, käsitööklassis kasutamiseks sepitseti puidust võileivanoad, pannilabidad ja -lusikad, lõikelauad ja paberirullihoidjad - kõigile graveeritud kooli nimi. Kaitsmise käigus valmisid kohapeal või ning kodune kohupiim, loomulikult kogu protsess eelneva töö käigus läbi tehtud. Kirjutati valmis ülevaade Võnnu piirkonna koolidest läbi aegade ja uurimus vormistati raamatuks, uuriti õpetajate lapsepõlve hobide kohta ning valmisid arvuti- ja esemeanimatsioonid, viidi läbi mälumänguturniir ja analüüsiti tulemust.
Mitmed tööd valmisid paaristööna, kuid edukalt saadi hakkama ka individuaalselt. Üks osa tööst oli praktiline tegevus, aga teine pool kõigile kirjaliku analüüsi nõuetele vastav vormistus. Tundub, et viimane ongi keerulisem etapp, ja vajab õppeprotsessi käigus suuremat tähelepanu.
Hea ettevalmistus tagas tööde sujuva kaitsmise – ettekanded olid ladusad ja esitamised sundimatud. Oli tunda teatud närvipinget, kuid hätta ei jäädud ei esitluse ega küsimustele vastamisega. Komisjon ei olnud küsimuste esitamisel kitsi ja sõna otseses mõttes tuli kaitsta oma töid. Tööde esitlejaid toetati tähelepaneliku kuulamisega ja tänati aplausiga.
Esitlemiste lõppedes andis hindamiskomisjon tagasisidet jagades näpunäiteid, mis oleks võinud olla teisiti ning millega võiks arvestada gümnaasiumi uurimistöö kaitsmisel. Oli töid, mida tunnustati enam nende põhjalikkuse ja vormistusliku külje viimistletuse tõttu. Kõik tööd loeti arvestatuks.
Horatius soovitab kasutada päeva ja 22. jaanuari võib noorte jaoks pidada nauditavalt kasutatuks.