Hooliv Kool
Võimaluste koolist Hoolivaks Kooliks
Triin Lõbu, Võnnu Keskkooli direktor
Võnnu Keskkooli viimaste aastate fookus on olnud sellel, et lähtuksime kõikides oma tegevustes õppija vajadustest. Võnnu Keskkool on võimaluste kool, kus väärtustame õppijat ja õpetajat ning tegutseme võimalusi luues ühiselt ning eesmärgistatult. Ka arengukavasse sõnastasime oma väärtustena paindlikkuse, arengu ja teistega arvestamise.
Et koolipere meie eesmärkide saavutamisel toetada, otsisime võimalust liituda Hooliva Kooli mudeliga. Leidsime Riigi Tugiteenuste Keskuse toetuste hulgast meetme „Kohalik ja regionaalne arendusvõimekus 2022-2024”, kust programmi jaoks raha taotlesime. Oleme tänulikud, et meie soovi projektis osaleda toetab ka koolipidaja, sest 25160€ projekti Hooliv VÕNKEKE omaosaluse panus on 7548€.
Hooliv Kool on tervikliku koolikultuuri mudel, mille arendas 2020.-2022. aastal välja Avatud Meele Instituut koos Leedu ja Inglismaa partneritega. Hooliva Kooli mudeli rakendamine toetab teadlikult tervete, professionaalsete ja hoolivate suhete olemasolu igal tasandil. Mudeli abil on fookuses selliste omaduste nagu eneseteadlikkuse, empaatia, koostöisuse, eheduse ja proaktiivsuse arendamine.
Mudel toetub tunnustatud ja tõendatud praktikatele, nt T. Gordoni tulemusliku suhtlemise meetodid, NLP (neurolingvistiline programmeerimine), grupidünaamika uuringud, taastava õiguse praktikad jpm. Ulatusliku muudatuse jaoks tegeleb Hooliva Kooli mudel erineva tasandi suhetega: õpilane-õpilane, õpilane-õpetaja, õpetaja-juhtkond, õpetaja-lapsevanem jt. Muutuse eestvedajaks koolis on rakendustiim, kes kolmeaastast protsessi juhib.
Kooli toetab muutuse juurutamisel konsultant Koidu Tani-Jürisoo, kes aitab käivitada koolisiseseid õpiringe, koolitab koolipere nii baas- kui ka jätkukoolitusega hoolivate suhete loomiseks ning vajadusel viib kooliperele läbi supervisioone. Lisaks sellele uuritakse mudeli rakendamise mõju tegevusuuringu kaudu.
Hooliva Kooli mudeli rakendamisega soovime arendada konfliktide heastamise oskusi, sest see muudab kooli turvalisemaks ja mõnusamaks paigaks ning võimaldab kõikidel osapooltel võtta paremini vastutust selle eest, mis nendega ja nende ümber toimub. See on abiks nii õpilastele, õpetajatele kui ka lapsevanematele, arendamaks oma sotsiaal-emotsionaalseid oskusi ning oskust keeruliste olukordadega toime tulla!
Võnnu Keskkooli viimaste aastate fookus on olnud sellel, et lähtuksime kõikides oma tegevustes õppija vajadustest. Võnnu Keskkool on võimaluste kool, kus väärtustame õppijat ja õpetajat ning tegutseme võimalusi luues ühiselt ning eesmärgistatult. Ka arengukavasse sõnastasime oma väärtustena paindlikkuse, arengu ja teistega arvestamise.
Et koolipere meie eesmärkide saavutamisel toetada, otsisime võimalust liituda Hooliva Kooli mudeliga. Leidsime Riigi Tugiteenuste Keskuse toetuste hulgast meetme „Kohalik ja regionaalne arendusvõimekus 2022-2024”, kust programmi jaoks raha taotlesime. Oleme tänulikud, et meie soovi projektis osaleda toetab ka koolipidaja, sest 25160€ projekti Hooliv VÕNKEKE omaosaluse panus on 7548€.
Hooliv Kool on tervikliku koolikultuuri mudel, mille arendas 2020.-2022. aastal välja Avatud Meele Instituut koos Leedu ja Inglismaa partneritega. Hooliva Kooli mudeli rakendamine toetab teadlikult tervete, professionaalsete ja hoolivate suhete olemasolu igal tasandil. Mudeli abil on fookuses selliste omaduste nagu eneseteadlikkuse, empaatia, koostöisuse, eheduse ja proaktiivsuse arendamine.
Mudel toetub tunnustatud ja tõendatud praktikatele, nt T. Gordoni tulemusliku suhtlemise meetodid, NLP (neurolingvistiline programmeerimine), grupidünaamika uuringud, taastava õiguse praktikad jpm. Ulatusliku muudatuse jaoks tegeleb Hooliva Kooli mudel erineva tasandi suhetega: õpilane-õpilane, õpilane-õpetaja, õpetaja-juhtkond, õpetaja-lapsevanem jt. Muutuse eestvedajaks koolis on rakendustiim, kes kolmeaastast protsessi juhib.
Kooli toetab muutuse juurutamisel konsultant Koidu Tani-Jürisoo, kes aitab käivitada koolisiseseid õpiringe, koolitab koolipere nii baas- kui ka jätkukoolitusega hoolivate suhete loomiseks ning vajadusel viib kooliperele läbi supervisioone. Lisaks sellele uuritakse mudeli rakendamise mõju tegevusuuringu kaudu.
Hooliva Kooli mudeli rakendamisega soovime arendada konfliktide heastamise oskusi, sest see muudab kooli turvalisemaks ja mõnusamaks paigaks ning võimaldab kõikidel osapooltel võtta paremini vastutust selle eest, mis nendega ja nende ümber toimub. See on abiks nii õpilastele, õpetajatele kui ka lapsevanematele, arendamaks oma sotsiaal-emotsionaalseid oskusi ning oskust keeruliste olukordadega toime tulla!